Direct Tuinshop vind betrouwbaarheid en snelheid heel belangrijk en daarom maken wij voor ongeveer 35% van de leveringen gebruik van de pakketdiensten van PostNL. In verband met hoge gewicht of afmtingen van sommige artikelen, zoals bijvoorbeeld: bestrating of tuinhout kan niet door PostNL worden bezorgd. Grote en zware artikelen worden door gecertificeerde chauffeurs of leveranciers bij u thuis bezorgd.
65% van onze artikelen wordt gratis bezorgd door héél Nederland!
Ons transport rijdt dagelijks door heel Nederland om bestellingen te bezorgen, met het grote voordeel dat u van alle “leveranciers” materiaal kunt bestellen. U kunt bijvoorbeeld bestrating combineren met tuinhout op één vracht.
In tegenstelling tot veel andere bestrating leveranciers betaald u transportkosten per leverancier/merk. Bij Direct Tuinshop kunt u alles combineren en betaald u natuurlijk maar slechts één keer transportkosten. (Mits gratis bezorgd!)
Uw kosten worden altijd weergegeven in de winkelmand.
Wij hanteren 4 verschillende verzend mogelijkheden.
- Brievenbuspost: Vooral kunstgras stalen worden naar u verstuurd doormiddel van brievenbus pakketjes. Deze stalen worden altijd gratis door heel Nederland verstuurd. Mocht uw artikel nog niet gratis door ons worden verzonden of het past niet door de brievenbus? Wij rekenen €7.50 voor standaard bezorging van postNL met een track & trace code.
- Pakket bezorging: Is uw product groter dan 175 x 55 x 75 cm en/of zwaarder dan 30 kilo dan wordt uw bestelling als pakket bezorgd. Mits het product gratis bezorgd wordt rekenen wij hier €35 voor.
- Pallet bezorging: Producten die niet door postNL of als pakket kunnen worden verzonden zoals: bestrating en tuinhout worden door ons eigen transport of door onze erkende leveranciers bij u thuis bezorgd. De kosten hiervan zijn afhankelijk van het afleveradres en product, de kosten worden altijd weergegeven op de afreken pagina zodra u het afleveradres heeft ingevuld.
- Bezorging op uurtarief: In uitzonderlijke gevallen kan de bezorgkosten nog niet direct getoond worden. Dan kunt u eenvoudig de bestel procedure afmaken en versturen. U hoeft dan uiteraard niks te betalen en u ontvangt binnen 1 werkdag een geheel vrijblijvende offerte inclusief de laagste transportkosten!
Direct Tuinshop kan producten die op voorraad zijn al binnen 2 dagen bij u thuis bezorgen. Zijn uw bestelde producten niet op voorraad dan worden deze voor u besteld en ontvangt u uiterlijk binnen 7 werkdagen uw producten.
U kunt in het bestelproces aangeven wat uw gewenste bezorgdatum is en wij zullen uw materiaal leveren op de gewenste datum.
Dagdeel aangeven
Nadat u in het bestelproces een bezorgdatum heeft geselecteerd kunt bij “opmerkingen” een dagdeel aangeven of tijdstip. Soms kan er door drukte geen ruimte meer beschikbaar zijn, wij bespreken dan telefonisch met u een ander gewenst moment mocht dit nodig zijn.
- Alle tuinmaterialen worden naast de vrachtwagen gelost te worden. materiaal word niet in huis of naar de tuin gebracht. Evt. retourartikelen dienen aan de weg klaar te staan.
- Levering volgens leveringsschema van Direct Tuinshop of bezorgdienst. Bij levering via een bezorgdienst ontvangt u een track & trace code van ons via de mail.
- Indien onze chauffeur niemand thuis treft bij aflevering dient er een nieuwe afspraak gemaakt te worden en zijn wij genoodzaakt nogmaals de bezorgkosten in rekening te brengen. Indien alles voldaan is, kan de levering voor risico van de klant neergezet worden op een aangegeven locatie.
- De hoogte van de bezorgkosten is gekoppeld aan het product en de afstand van het afleveradres.
- Uw bestelling dient altijd vooraf betaald te worden.
- Veranderingen: bestellingen kunnen tot 3 dagen van tevoren gewijzigd worden, daarna is wijziging niet meer mogelijk.
- Annuleringen: bestellingen kunnen tot 5 dagen van tevoren kosteloos geannuleerd worden, daarna worden de bezorgkosten ingehouden.
- Wij nemen geen bestratingsmateriaal retour.
- Speciaal bestelde producten kunnen binnen 48u worden geannuleerd of gewijzigd na betaling.
- Door ons opdracht te geven tot levering verklaart u zich akkoord met deze voorwaarden.
- Uw bestelling nog niet in behandeling is genomen of verzonden is. Neem zo snel mogelijk contact op met de klantenservice, als u een wijziging wilt aanbrengen, of uw bestelling wilt annuleren.
Wanneer uw bestelling het magazijn heeft verlaten, in behandeling is genomen door een leverancier of er moest speciaal voor u artikelen (bij) besteld worden dan kan de bestelling niet meer gewijzigd of geannuleerd worden. Uiteraard kunt u wel gebruik maken van uw retourmogelijkheden, Let in dat geval wel op, producten zoals: Bestrating en Tuinhout kunnen niet kostenloos worden geretourneerd en zijn helaas voor rekening van de klant. Als vastgesteld wordt dat u recht heeft op terugbetaling of een vergoeding, ontvangt u het bedrag binnen 14 dagen op uw rekening.
Standaard bezorggebied bestrating en tuinhout
Afleveradres bij ons in de buurt? Wij bezorgen door heel Nederland maar is uw bezorgadres toevallig bij ons in de buurt? Dan betaald u zeker de laagste bezorgkosten! (mits gratis bezorgd natuurlijk) De bezorgkosten zijn terug te vinden op de afreken pagina.